Du.

Vad var det som fick oss att byta ut "hej" till "hejdå"
och vad var det egentligen som fick dig att en dag att
lämna mig, sticka tusen knivar i hjärtat på mig
och strunta i det?

vad fick dig att säga "gå vidare" när du brukade säga att
du tycker om mig? berätta vad, för nu står jag här
1 månad senare och fortfarande utan svar

och vad var det som fick mig att släpa efter dina fötter
när allt du var värd var en spark i ansiktet?
och vad är det som fått mig att älska dig?

ingen hänger med i dina svängar och nej
du slutar aldrig förvåna mig

med klarare syn på saken ser jag nu, kanske starkare
kanske en lite mer osäker människa som stänger ute alla numer
men med en tanke klar att du inte är värd mig
och antingen har jag varit blind eller så har du blivit någon
jag inte brukade känna, men vet du vad? jag bryr mig inte längre

mitt huvud brukade luta mot ditt bröst på nätterna
och jag höll ibland om dig så hårt för att jag var rädd att du skulle försvinna
dagarna är över, klart det svider

men jag ligger inte längre, jag har ställt mig upp

jag brukade ta din skit, lägga mig i dina armar trots dina misstag
och jag förlät dig vilket jag hatar idag, jag hatar att jag tog
tillbaka killen som förstörde mig inombords så många gånger
för i slutändan var det ändå inte värt det

och jag hoppas med hela mitt hjärta att du en dag kanske
får ett hjärta du också

vet du?
det är inte många som sett eller såg den sidan av dig jag såg
den där sidan av dig då jag tyckte du var allra vackrast i världen
och defenitivt inte den sidan av dig då jag påstod att du var bäst för mig
men, nu ser jag

"är du lyckligare ensam?"
tystnad
du är tyst
du är allt jag aldrig trodde om dig

och jag bryr mig inte längre
nu får du köra ditt eget race utan några hinder på vägen
förträng våra minnen, glöm bort mig, glöm att vi funnits
det kommer ändå en dag då du tänker på mig och undrar
"vart tog hon vägen?"

men du bad mig gå
du bad mig lämna dig

och det spelar ju inte någon roll för dig
tack för att du har gjort mig starkare
mer än så har jag inte att tacka dig för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback