Tvångstankar.

Vem har inte tvångstankar egentligen? Visst det finns dom som verkligen har tvångstankar t ex att dom måste säga något varje gång dom hör ett visst ord eller att dom måste hoppa 10 gånger eller något. Men nu snackar jag inte såna  tvångstankar. haha jag satt och funderade lite på det förut och kom fram till att det var riktigt töntiga saker jag bara MÅSTE göra för annars får jag typ ont i magen. haha.

1. När jag går på stan eller iallafall har med mig min plånbok måste jag alltid kolla så att den ligger i väskan även om jag vet mycket väl att den ligger där, så måste jag ta upp den och sedan lägga ner den i väskan igen. Men när jag har gjort detta så måste jag känna på väskan igen, för den kan ju faktiskt har ramlat ur när jag tog upp den. Haha.

2. När jag tänker på något läskigt som t ex döden, så måste jag alltid nypa mig i armen för att typ veta att jag lever. Om det gör ont så vet jag att jag lever, och om jag nyper mig i armen men det inte känns så mycket så får jag ont i magen och måste nypa jätte hårt, och sen blri jag lugn igen. helt sjukt :S

3. När jag ska dricka vatten så måste jag alltid skölja ur glaset minst 1 gång helst 2 eller 3.

4. När jag är i skolan och stänger mitt skåp så måste jag alltid dra i det så jag vet att det är riktigt stängt, men ibland får jag tanken att det inte var riktigt stängt iallafall, och det har faktiskt hänt att jag gått ner till skåpet på en lektion bara för att kolla så det verkligen är riktigt stängt haha.

Haha, det finns säkert mer saker man gör. Men kommer inte på mer just nu iallafall. haha lite kul är det iallafall att man har vissa saker som man bara MÅSTE göra. haha sen finns det som sagt dom som har riktiga tvångstankar och t e x måste göra saker för att dom tror att något hemskt ska hända annars, och riktigt så allvarliga är väll inte minaxD haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback